בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

לכבוד הנהלת בית הספר

 

הנדון: תוכנית ביבליודרמה לצוות המורים + תוכנית נפרדת לתלמידי החטיבה העליונה שנכללו במאגר גפ"ן לשנת הלימודים תשפ"ד.

שלום וברכה,

רציתי להביא לידיעתך שתי תוכניות שלי שהתקבלו למאגר גפ"ן לשנת הלימודים תשפ"ד:

  1. סדנת ביבליודרמה לצוותי מורים, בנושא: להביא את הקול הנשי לקדמת הבמה, מספר התוכנית במאגר 32128, בתת הסל קידום שלומות

(well being) לצוותי חינוך.

התוכנית מיועדת למורים בכלל ולמורים למקרא, ספרות היסטוריה בפרט, זוהי שיטה שנעזרת בסיפור מסגרת מקראי , בטכניקות מעולם הפסיכודרמה ובכוח הדמיון של המשתתפים כדי להיכנס לתפקיד הדמויות ולהביע בעל פה או בכתב, בעזרת שאלות מנחות, את הרגשות והמחשבות של הדמות בסיטואציה מסוימת בסיפור, כדי לקדם לקבל דרכן מראה לעצמי ולהצמיח מודעות אישית.  השיטה משלבת טכניקות מעולם הפסיכודרמה והכתיבה הרפלקטיבית,

והמשתתפים רוכשים תובנות לגבי עצמם ועולמם בדרך משחקית וחווייתית.

המורים יוכלו לזכות בחוויה שתקדם את הצמיחה האישית שלהם כמורה וכאדם, וגם לקבל כלים שהם יוכלו ליישם בכתה ולהעשיר את הלמידה החברתית-רגשית של תלמידיהם.

 

  1. סדנת ביבליודרמה לתלמידי החטיבה העליונה בנושא: כתונת הפסים של יוסף, בסיפור ובמציאות חיינו. מספר התוכנית במאגר: 32151 בתת הסל למידה רגשית חברתית, אקלים מיטבי, כישורי חיים. בתוכנית זו נעבוד לעומק בכלים מעולם הפסיכודרמה והכתיבה הרפלקטיבית עם סיפור כתונת הפסים של יוסף, נאוורר נושאים כגון: העדפות במשפחה, אלימות במשפחה, הצורך להשתייך לוותר על הצורך להיות צודק, ועוד.

 

  1. הנה כמה עדויות של מורות שהשתתפו בסדנאות שלי לפני שנה במסגרת השתלמויות מורים:

 

"אני אדם עצור מאד ומצאתי שהבנייה של המפגש גרמה לי להשתחרר והביאה אותי למחוזות מפתיעים בזכות הטקסט המקראי והסדנה. סדנה מעניינת ומסקרנת, בטוחה שהתלמידים ישתפו פעולה כפי שאנחנו שיתפנו."

 

"חיפשתי ומצאתי דרך לסקרן את התלמידים ולהפוך את הלמידה לחוויה מעצימה ומסקרנת, באופן שיכול לגרום לתלמידים להפעיל את הדמיון, היצירתיות והמחשבה.

למדתי איך להיכנס לדמות ולתת פרשנות ממקום של חוויה אישית."

 

"הצלחת לקחת אותי למסע ולשעתיים הרגשתי שאני עם יוסף בדרך לשכם ובמקביל לשחרר את איריס… "

 

"לביבליודרמה יש כוח לכוון תלמידים לכניסה לעולמם הפנימי לחבר אותם לטקסט ולהפוך       את הטקסט התנכי לרלוונטי לחייהם."

אני אשמח לדבר איתך יותר על התוכנית ומזמינה אותך גם לבקר באתר שלי: http://tamarpelleg.co.il

תמר פלג, זיכרון יעקב, 058-6428688

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *