בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

הזכרון שנחרט בי הכי הרבה מזרקה מורנו, האמא של הפסיכודרמה ואחת ממורותיי האהובות, היא הגישה החומלת שלה, על כל אדם וכל סיטואציה, על איך היא עבדה בעיקר עם הלב לא עם הראש, וזו גם הצוואה שהיא ביקשה להוריש למנחי הפסיכודרמה .(ראו מתחת בסרטון ובו המסר).

דבר שלמדתי ממנה ושהפתיע אותי בהתחלה הוא שמקומו של המנחה אינו על הבמה, הבמה שייכת לפרוטגוניסט והוא זה שמוביל את הדרמה, בהנחיתו החומלת של המנחה.
זרקה התפרסמה בהלצתה לגבי מתן חשיבות יתר למשמעות הסמויה שאנו נוטים לחפש בכל דבר ונהגה לומר:

"Sometime a cigar is just a cigar…"

אמרה נוספת שהתפרסמה בה הייתה שתפקידו של מנחה פסיכודרמה אינו לרפא או לטפל במישהו אלא לעורר אצלו את מרכז הריפוי האוטונומי שקיים בכל אחד ואחת מאיתנו.  Autonomous Healing Center

היא זכתה להגיע לגיל 99 ולהטביע חותם בעולם.

ביחד עם בעלה י.ל. מורנו, פיתחה את הפסיכודרמה והורישה לנו ירושה מכובדת ויקרת ערך. שנזכה להנחיל אותה לדורות ולהביא ריפוי לעולם.

את הסירטון הקצר הסרטתי בעת ביקורי אצלה במרילנד במאי 2014.

זה מסר מזרקה:

"Dear friends and colleagues, I'm so happy to hear psychodrama has found a home in Israel.
I want you to handle this delicate but very powerful instrument with love and care.
Work with your heart, not with the head.
You can't do psychodrama with the head. you'd kill it!
So go ahead and do it. Lot's of love".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *