בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

אני מאמינה בכל ליבי שעבודה דרך דמויות של סיפורים מקראיים מביאה  לתיקון ברמה האישית ,הקבוצתית , והאוניברסלית.

קונפליקטים ורגשות שקפאו בזמן, שלא הגיעו לפתרון, לעיבוד ולנחמה, ממשיכים להתקיים אנרגטית, למשוך אנרגיות דומות ולנהל אותנו מאחורי הקלעים.

בסדנת ביבליודרמה (פסיכודרמה של סיפור מקראי) כאשר אנחנו נכנסים לתפקיד של דמות מקראית ונותנים לה קול, אנחנו מאפשרים לה להביע דרכנו רגשות שאולי הרגישה ומחשבות שאולי חשבה, ובכך משחררים אנרגיות תקועות.

כשאנחנו צועדים בנעליה של דמות מקראית, אנו חווים תזכורת, באופן עקיף, לסיטואציות דומות בחיינו ,ומקבלים מפתח לפתוח מקומות שהיו נעולים בתוכנו  ומאווררים  אותם.

העבודה עם סיפורי המקור שלנו, יש בה עוצמה רבה לא רק מפני שזו עבודה עם סיפורי המיתוס שלנו, שטבועים בDNA    שלנו ומעוררים בנו ארכיטיפים שקיימים בלא מודע שלנו, אלא מפני שאנו מתחברים מחדש לסיפורים הללו ממקום חדש, נקי, רענן, נטול אג'נדות, ובכך מעוררים אותם מקיפאונם ונותנים להם חיות חדשה ומשמעות חדשה.

ספר הספרים שלנו הוא ספר שמתורגם להכי הרבה שפות בעולם, בעל ההשפעה הרבה ביותר על מיגוון רחב של תחומים: על דתות, על תרבויות, על שירה, סיפורת, ציור ואמנות בכלל. יש לנו במה להתגאות.

וזה הספר של כולנו. והגיע הזמן להפיח בו רוח חדשה. 

לא כדבר שמבדיל אותנו מאחרים אלא כדבר שמאחד אותנו, כי הסיפורים שבו המתארים את ראשית צמיחת האנושות מתארים את המשותף לכל בני אנוש.

הריפוי שיכול להתחולל כאן הוא בכל כך הרבה רבדים:

גם ברמת האנרגיה הכלואה בין דפי הספר

ברמה האישית

ברמה הקבוצתית

ברמה האוניברסלית.

 "העברה בין דורית", הוא מושג שרק לאחרונה החלו להבין אותו: כיצד אנרגיות תקועות ובלתי פתורות עוברות מדור לדור ומשפיעות על יחידים ועל קבוצות.

והנה הזדמנות לקבל מפתח שיכול להביא לריפיו בין-דורי של אלפי שנים.

העבודה נעשית דרך כניסה לתפקיד של דמות בסיפור.

יש בעבודה רגעים משעשעים ויש בה רגעים עמוקים ו"מפילי אסימונים".

ההיזכרות בסיפורי המקור ומציאת החוטים הסמויים הקושרים אותנו אליהם, היא חוויה מיוחדת, ייחודית, מעצימה ואפקטיבית במיוחד.

עד שלא תנסו- לא תדעו עד כמה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *