בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

יש ימים שאנו מסתובבים עם שאלות ותהיות ועם קושי לדעת מה התשובה, או כיצד לנהוג במצב מסוים, מכירים? ואז, פתאום כאילו קורה נס ואנו מקבלים תשובה מהיקום, באמצעות מסר שלכאורה לא היה מיועד רק לנו: אם זו אמירה כלשהי שאדם השמיע  או שורה משיר שפתאום מדברת אלינו אחרת, או סתם משפט שנזרק ברחוב. פתאום עמוק בפנים יש איזה הדהוד של "כן", שמצאתי את התשובה… 

ומה אם אגלה לכם שזה יכול לקרות (וקורה בגדול) בעבודה עם דמויות מסיפורי המקור?

משתתפים בסדנאות ביבליודרמה מדווחים שבעבודה על דמות מסוימת והתחקות אחר החוטים הסמויים הפועלים עליה ומניעים אותה , הם יכלו לא רק לספר לדמות משהו אודות עצמה אלא גם  שמעו מהדמות משהו אודות עצמם. תהליך של גילוי דו-כיווני שהוא גם כייפי!

בעבודה עם דמויות אנו מגלים שבעצם, הדמויות בסיפור המיתולוגי המקראי הם  ייצוגים פנימיים שחיים ונושמים בתוכנו, ולכן היכרות איתם -היא בעצם היכרות עם עצמנו ופועלת להרחבת המודעות  העצמית שלנו.

עבודה עם דמויות מסיפורי המקור מאפשרת לנו לעקוף את מנגנוני ההגנה שלנו, לקיים תקשורת עם חלקים בתוכנו ברובד עמוק. העבודה הקרובה עם סיפורי המקרא שמערבת לא רק את הראש וחלקי הדיבור אלא את כל הגוף, מאפשרת מפגש מכונן בין הסיפור המיתי לסיפור האישי שלנו, מפגש שמאפשר לנו לגלות את קולנו בתוך הסיפור הגדול ואת קול הסיפור בתוכנו, מסייע לנו לחשוף את הנושאים האוניברסאליים והאנושיים שבסיפורים הקולקטיביים בתוך הסיפורים הפרטיים שלנו וע"י כך לזכות בתובנות ששופכות אור על תהליכים בחיינו.

בסדנת ביבליודרמה אנחנו משאילים לדמויות את קולנו, צועדים בנעליהן ובעזרת דמיוננו ממלאים את הפערים הקיימים בסיפור. לתגובות שעולות יש כוח לעורר מקומות נעולים בתוכנו ולחבר אותנו למצבים דומים בחיינו. זוהי הזדמנות נהדרת להתבונן במקומות שהיו חבויים אצלינו בצל ומבקשים לצאת אל האור. זוהי הזדמנות לעשות עבודה של התמרה , לגלות מחשבות מעכבות וחמקמקות, ולקבל מסרים מדוייקים מהדמויות בסיפור הנוגעות לחיינו כאן ועכשיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *