בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

מה זה Autonomous Healing Center ?

זהו מושג שטבעה גברת זרקה מורנו ה"אמא " של הפסיכודרמה. להבנתה, תפקידו של המנחה בפסיכודרמה הוא לעורר לחיים את מרכז הריפוי האוטונומי שקיים בתוכו של כל אחד מחברי הקבוצה, הריפוי מתקיים באופן טבעי כשמעוררים את המרכז לפעולה, ולפסיכודרמה יש הכוח לעורר אותו.

קיומו של מרכז ריפוי אוטונומי מסביר את נטייתו הטבעית של האדם להתקדם, להשתנות, להתפתח, להירפא (נפשית ופיסית) ולהיות הגרסה הטובה ביותר של עצמו.

אז איך זה שאחדים מתקדמים מאד ואחרים נשארים מאחור? מדוע נראה כאילו הכלל הזה לא תקף לגבי כולם במידה שווה?
נראה שהמנגנון הזה צריך "גירוי" כדי להתחיל לפעול.
ויש סוגים שונים של גירויים שמפעילים אותו, החל משיחה מעמתת – ונדמה לי שזו המשמעות האמיתית של "עזר כנגדו" וגם סוגים שונים של מצבים שמערערים את כל מה שידענו ומנערים אותנו כגון: חוויה של פרידה ממה או ממי שהגדיר את זהותנו, טיול בטבע עם תחושת פליאה וחיבור לאינסוף, חוויה מסעירה נוגעת ופותחת מודעות שחווים במפגש עם אנשים חדשים או בנסיעה/סרט/ספר/סדנה חדשה.
כל אלה יכולים לעשות רי-סטארט למנגנון הזה.

וכשהמנגנון מתחיל לפעול, אז אין דרך אחורנית. רק קדימה. לקומה הבאה במודעות שלך.

משתתפות בסדנת כתיבה רפלקטיבית כתבו לי אחרי הסדנה, איך באמצעות הכלי הפשוט משהו חדש התעורר בן והתרחב:

זו הייתה חוויה מרעננת ומיוחדת, להשתתף בסדנה שהנחית, שעזרה לי להתבונן בדפוסי חשיבה שלי ולפקפק בהבניית מחשבות שספגתי מילדות… נתרמתי מאד!" דפנה ש.

 

באמצעות טכניקה קלה וידידותית של כתיבה בתפקיד הדמות בסיפור, יכולתי לגעת בעומק ההבנה של החיים הפנימיים של הדמות וגם שלי. למדתי דרך חדשה שאפשרה לי לגעת בעולמי הרגשי…כאשר כל אחת מהמשתתפות הציגה זווית ראיה אחרת, התקבלה תמונה רחבה של מנעד האפשרויות הרגשיות שהרחיב את החוויה ואת התודעה. עינת מ.

 

תודה על סדנה נפלאה שנהניתי ממנה מאוד – מהתוכן, מההנחיה ומתרומתם של משתתפים נוספים. היה מעניין ומדהים לראות כיצד גילויים של אחרים על עצמם עזרו לי לגבש את הלמידה וההשגות שלי, תוך כדי התהליך נעשיתי מודעת למה עלי לשים לב במסע חיי כדי לחיות יותר בשלווה רבקה ר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *