בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

הטרנספורמציה של נעמי

מכירים את זה איך לפעמים כשנדמה לנו שהכול רע, שלא הולך כפי שרצינו, אולי אפילו נפלנו לייאוש ולמרירות ופתאום קורה משהו "במקרה", היקום מזמן לנו "מקריות" מסוימת שמעוררת השראה והתרגשות ואנחנו מקבלים פרספקטיבה אחרת לגמרי על החיים ומרגישים מוגנים ומודרכים?

מבקשת לעצור לרגע ולהתענג יחד איתכם על כמה תובנות שירדו אלי בחג עם מגילת רות לפני שיתמסמסו:

משתתפי סדנת הכתיבה שהנחיתי במוצאי חג השבועות, התמקדו בדמות של נעמי ויחד איתם גם אני שמתי את הפוקוס שלי עליה ו"גיליתי" משהו:

זיהיתי את הנקודה שבה נעמי עוברת טרנספורמציה בסיפור ומה גורם לטרנספורמציה הזאת. כשנעמי חוזרת עם רות לעיר מוצאה בית-לחם יהודה-היא מרגישה ריקה ומרירה:

וַתֹּ֣אמֶר אֲלֵיהֶ֔ן אַל־תִּקְרֶ֥אנָה לִ֖י נׇעֳמִ֑י קְרֶ֤אןָ לִי֙ מָרָ֔א כִּי־הֵמַ֥ר שַׁדַּ֛י לִ֖י מְאֹֽד׃ אֲנִי֙ מְלֵאָ֣ה הָלַ֔כְתִּי וְרֵיקָ֖ם הֱשִׁיבַ֣נִי יְהֹוָ֑ה לָ֣מָּה תִקְרֶ֤אנָה לִי֙ נׇעֳמִ֔י וַֽיהֹוָה֙ עָ֣נָה בִ֔י וְשַׁדַּ֖י הֵ֥רַֽע לִֽי

היא שולחת את רות ללקט קצת שיבולים בפאת השדה, כמנהג המקום, כדי שיהיה להן מה לאכול והטקסט מציין ש "במקרה" היא הגיעה לא פחות ולא יותר-לשדה של בעז, שהוא המועמד האידאלי לגאול אותה.

וַתֵּ֤לֶךְ וַתָּבוֹא֙ וַתְּלַקֵּ֣ט בַּשָּׂדֶ֔ה אַחֲרֵ֖י הַקֹּצְרִ֑ים וַיִּ֣קֶר מִקְרֶ֔הָ חֶלְקַ֤ת הַשָּׂדֶה֙ לְבֹ֔עַז אֲשֶׁ֖ר מִמִּשְׁפַּ֥חַת אֱלִימֶֽלֶךְ׃

כשהיא חוזרת עם השבלים היא מדווחת לנעמי -וברגע שנעמי שומעת על ה"מקרה" היא עוברת מהפך של ממש.

וַתֹּ֨אמֶר נׇעֳמִ֜י לְכַלָּתָ֗הּ בָּר֥וּךְ הוּא֙ לַיהֹוָ֔ה אֲשֶׁר֙ לֹא־עָזַ֣ב חַסְדּ֔וֹ אֶת־הַחַיִּ֖ים וְאֶת־הַמֵּתִ֑ים

ברגע זה נעמי מבינה שאלוהים שעליו התלוננה שעזב אותה, למעשה לא עזב אותה. שהוא מרעיף עליה חסד. היא זוכה להרגיש את "קרבת אלוהים",

מתמלאת בהשראה כיצד לפעול, ומדריכה את כלתה ולא מרפה עד שזו זוכה להינשא לבועז. עד שסינדרלה מתחתנת עם הנסיך והכל בא על מקומו בשלום. הפי אנד.

שתפו בסיפור על "מקריות" כזו שקרתה לכם ואיך הכול התהפך לטובה

 

הציור של חנה קב-רוט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *