בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

אחרי סדנת הביבליודרמה על סיפור יציאת מצריים, דייויד ביקש להציג על הבמה את הסיפור האישי שלו כפרוטגוניסט בפסיכודרמה.
הוא בחר להעלות סצנה שבה השתתפו בני המשפחה שלו:
אבא, אמא ואחיו, בתקופה שבה היה הוא היה צעיר והוא נתן למשתתף שמילא את תפקיד אביו, להחזיק ב"ארכיטיפ" של פרעה (הארכיטיפ סומל ע"י בובת יד).
כשהחליף תפקיד עם אביו הוא אמר את המשפט הבא (מכוון לעצמו): "אתה העבד שלי. אתה תעשה מה שאני אומר לך לעשות".
בחילוף תפקיד חזרה לעצמו הוא בחר לעמוד במרחק פיסי קרוב לאביו וכששמע את המשפט מופנה כלפיו על ידי אביו הוא קפא על עומדו.
המשתתף שגילם את אביו המשיך לומר את המשפט המחליש שוב ושוב. גם אימו ואחיו הצטרפו.
חברי הקבוצה שצפו בו קראו לו לזוז אחורנית ולהתרחק מהם ומהאנרגיה שלהם -אבל הוא כאילו נשתל ברצפה ללא יכולת לזוז.
ואז הצעתי לו לאחוז במטה של משה, מטה הפלאים, שבעזרתו משה בסיפור חצה את ים סוף, (כל הארכיטיפים של סיפור יציאת מצריים שסומלו ע"י חפצים שונים, נשארו על הבמה אחרי הביבליודרמה)
הוא השתמש בו כדי לחולל נס בעצמו:
בכל פעם שהוא נגע בהם עם המטה, טון הדיבור שלהם נחלש. הוא הנמיך בעזרתו את הקולות המסרסים ואז הצליח להתנתק מהאנרגיה שלהם ולצאת מהקיפאון שאחז בו.
(שילוב טכניקת דמיון מודרך, NLP ו"חנות הקסמים" במהלך הפסיכודרמה).
דייויד דיווח שהפסיכודרמה הייתה מאד טרנספורמטיבית עבורו והוא הרגיש שהוא הצליח להשתחרר מהכוח המסרס שהיה למשפחה שלו עליו והצליח להתחבר לכוח-העליון (האני הגבוה) שלו.
הבאתי פה בקיצור רב (גם מפאת שמירה על חיסיון) דוגמא איך עבודה בסדנת ביבליודרמה (פסיכודרמה עם סיפור מקראי) עם הארכיטיפים והסמלים בסיפור יציאת מצריים יכולה לעורר מקומות רדומים שזקוקים להתבוננות מחודשת, להעשיר בשפה מטאפורית חדשה, ולקדם לריפוי.
ויש דרך נוספת לעבוד עם הארכיטיפים ולהשתחרר מאחיזתן של אמונות מקבעות:
דרך קריאת ההסבר אודות הרובד הנסתר (הסמלי) של סיפור יציאת מצריים ועבודה -עצמית בכתב עם תרגילים מונחים.
אלה נמצאים באסופה הדיגיטלית שלי "הגדה אלטרנטיבית לפסח" שכוללת בנוסף גם את סיפור יציאת מצריים בעברית פשוטה לכל נפש, ועוד מתנות שתגלו מהן כשתלחצו על הקישור.
החומר נמצא בקבצים לקריאה (עם קישורים להורדה) ובקבצים להאזנה (למי שאוהב להקשיב בדרך), גם מהמחשב וגם מהנייד והוא שלכם ללא הגבלת זמן!
ואפשר למצוא את האסופה כאן באתר במדור "אסופות דיגיטליות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *