בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

הזעזוע שטלטל את כולנו לפני 3 שבועות מביא אותנו למקומות חדשים במסע הפנימי שלנו, מניע אותנו לבחון מחדש ערכים, מערכות יחסים, לוותר על תפקידים שהיינו מורגלים בם ולפתח תפקידים חדשים.

איזה ערך מקבלים מכניסה ל"תפקיד" שטרם התנסיתי בו?

מייסד הפסיכודרמה , ד"ר יעקב לוי מורנו, טען שהתפקידים שאנו ממלאים בחיינו עוזרים לעצמי שלנו להתפתח ולהתרחב. ככל שאנו מאפשרים ליותר תפקידים להתגלם על במת חיינו ככה העצמי שלנו גדל ומתרחב.

לפי תפיסתו התפקידים השונים שלנו נלמדים מרגע הולדתנו וכל תפקיד נלמד ומתפתח בהקשר של מערכת יחסים עם הסביבה. זהו תהליך התפתחותי מלידה ועד בגרות כאשר בכל שלב בתהליך האדם לומד מערך- תפקידים, ותפקידים אלו מסייעים בפיתוח ובניית תחושת העצמי.

החיים שלנו לא תמיד מספקים לנו את כל מנעד התפקידים האפשריים וכאן באים לעזרתנו הדמיון והסיפור.

ד"ר מורנו מתאר 3 שלבים בלמידה של תפקיד חדש:

  1. לקיחת תפקיד: בשלב זה אנו מחקים מודל של מישהו, ממש "מעתיקים" את ה"תפקיד" שלו ונוהגים כמותו (לדוגמא: הילדה הקטנה הפנימה את התפקיד של אמה וכשתגדל תנהג כמוה)
  2. משחק בתפקיד: בשלב הבא אנחנו כבר קצת יותר יצירתיים, מתנסים, חוקרים את התפקיד ואת היכולות שלנו בו, ומנסים "לשחק" אותה ולפתח סגנון אישי (הילדה שבגרה קוראת ספרים על הורות ומנסה להרחיב את גבולות תפקיד האמא שהיא)
  3. יצירת תפקיד: פה כבר אנחנו מעיזים לחדש והופכים את התפקיד למשהו שהוא לגמרי שלנו.(היא כבר התפקיד האמא שהיא יצרה)

אחד הכלים שאני חולקת עם המשתתפים במעגל התמיכה וההקשבה שהתחלתי להנחות לפני 3 שבועות הוא כלי מעולם הפסיכודרמה:

כניסה לתפקיד דמות מעוררת השראה שעוזרת לנו לצאת ממצבים של  של חוסר אונים, חרדה, ולהתחבר למשאבים שלנו.

הפעלת הדמיון שלנו והמשחק בתפקיד הדמות (גם בכתיבה!) מאפשרת לנו ליצור את התפקיד ולהפוך אותו לשלנו.

המפגש הבא: ביום ראשון 29.10 בשעה 17:00

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *