בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

מהם השימושים של ביבליודרמה?

ביבליודרמה נעשית בקבוצה ויש לה שני כיוונים עיקריים. הכיוון שייבחר להנחיה-תלוי בחוזה שיש למנחה עם הקבוצה: הכיוון האחד הוא מוכוון טקסט, ומיועד לקבוצות שעניינן העמקה בסיפור המקראי כגון: מורים, תלמידים, סטודנטים למקרא, פרחי רבנות, לומדי קבוצות פרשת השבוע וכד'. הכיוון הזה מתמקד בהרחבה של הבנת הטקסט ויצירת מדרש-עכשווי ע"י חברי הקבוצה. זו למידה חווייתית שמחברת את הלב והראש, לימוד חווייתי.

הכיוון השני מוכוון אנשים, ממוקד במשתתפים עצמם, בהדהוד שמתעורר בכל אחד מהם כתוצאה מהעבודה הפסיכודרמטית עם הסיפור. הוא יכול לשרת קבוצות פסיכודרמה (בשלב החימום), קבוצות לצמיחה אישית, קבוצות לכתיבה רפלקטיבית שעניינן קבלת כלים להתבוננות מעמיקה בעצמי ובתנועה הפנימית שמתרחשת בתוכי שמתחוללת בעת הכניסה לתפקיד של דמות בסיפור.

מהו הערך שמקבלים מהשתתפות בסדנת ביבליודרמה, פסיכודרמה עם סיפורי-המקור?

לעבודה עם סיפורי ספר הספרים ובעיקר עם סיפורי ספר בראשית שהם סיפורי המיתוס שלנו, יש אפקט עוצמתי על המשתתפים, גם אם אינם בקיאים בסיפור. אולי בגלל שאלו הם סיפורי ראשית האנושות שמהם התחיל הכל. חשבו על כך: כל אתגר שאנו נתקלים בו בחיינו היום כגון: אהבה נכזבת, בגידה, גירוש ודחייה, העדפות במשפחה, קנאה, תחרות בין אחים, – הכל התחיל כבר שם, בסיפורי ערש התרבות האנושית, ואנחנו היום רק ממשיכים לשכפל את אותם הנושאים שוב ושוב בחיינו.

לכן, כשאנו עובדים עם הסיפורים של אבות אבותינו, הם מצליחים לגעת בנו עמוק ולחולל תנועה נפשית שמעוררת נושאים פנימיים שמוסתרים בתוכנו, מעלה אותם למודעות ומאפשרת לנו להתבונן בם מחדש ולהביא להם ריפוי.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *