בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

כשיצאתי מהמעלית היא בדיוק נכנסה, חלפנו לשבריר שנייה זו על פני זו, ובאופן שאינני יכולה להסביר הייתה לי ידיעה שזו היא. השותפה שלא הכרתי, שצירפו לי לחדר בכנס. מהרגע שהתוודענו זו לזו בחדר נדהמנו לגלות את הTELE ביננו. אוהבות אותם דברים, נמנעות מאותם דברים, לשתיינו יש אחות תאומה, ועוד.

TELE זה מושג שתבע ד"ר י.ל.מורנו מייסד הפסיכודרמה. המילה לקוחה מיוונית (במשמעות: מרחוק) והמדובר בתופעה מעניינת של ידיעה לא -מודעת אודות האדם האחר, תחושת היכרות עמוקה, טלפאטית, (בשונה מהשלכה).

בפסיכודרמה ה"טלה" מתגלה בדרך כלל בסוף המפגש. כשנחשפים החיבורים הסמויים בין הסיפור האישי של האדם שנבחר להיכנס לתפקיד (אנטגוניסט) לבין התפקיד שנועד למלא בדרמה של מישהו אחר. וזה מרגש להיווכח איך ה"טלה" פעל בבחירה מדויקת ומבלי שלפרוטגוניסט היה ידע מוקדם אודותיו.

מי מכן לא חוותה פעם את התחושה הזו שהכרתן מישהו חדש ומייד הרגשתן כאילו אתן מכירות שנים?

ולמה אני שואלת אתכם?

כי לפעמים אפשר להרגיש את ה"טלה" דרך דמות בסיפור. ואז מתבהרים גם לקורא החוטים הסמויים בינו לבין הדמות ומתגלים לו דברים על עצמו שמבקשים לעלות למודעות.

זה מה שקרה לי עם הסיפור של יוסף וכתונת הפסים (בספר שלי הקדשתי לכך פרק) ה"טלה" שגיליתי ביננו פתח לי פריזמה להבנת עצמי דרך הדמות שלו וגם להיפך.

וזה מה שאולי יכול לקרות גם לך דרך הסיפור של מגילת אסתר.

 

ביום האישה הבינלאומי, אנחה סדנת פסיכודרמה עם מגילת אסתר (ביבליודרמה) וישולבו בו תרגילי כתיבה רפלקטיביים שיכוונו אותך להתבוננות פנימה.

אנו ניכנס לתפקיד דמויות מהמגילה, נצעד בנעליהן ונשאיל להן את קולנו, נכתוב בתפקיד הדמות ובתפקיד עצמנו, ונקנח בביטוי אמנותי (ניצור דף ביומן הוויזואלי)

כדי להעמיק את החוויה.

בואי להצמיח את המודעות שלך קדימה ולהתעצם בדרך כפית וחווייתית

בלשונית "סדנאות" אפשר לקרוא פרטים: לגלות את המלכה שבך דרך עבודה עם דמויות ממגילת אסתר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *