בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

אדם מסתובב בעולם כדי לחפש את מה שהוא צריך וחוזר הביתה כדי למצוא אותו". ג'ורג' מור

ובתקופה זו של השנה, בימים הללו של חודש אלול, יש למשפט הזה משמעות מיוחדת בשבילי.

זה בדיוק הזמן לבדוק איפה "הסתובבתי" השנה, מה עשיתי, מה קידמתי, מה מהמטרות שהצבתי לעצמי בשנה החולפת, האם השגתי אותן? ואם לא האם אולי זה יכול להעיד שהתרחקתי מ"הבית" , מהרצון העמוק שלי או שאולי דווקא התקרבתי אליו?

לפעמים ה"הסתובבות" נראית מרחיקה מהיעד, ומאוחר יותר מגלים שהייתה בבחינת

"ירידה לצורך עלייה". ככל שהתרחקתי מהרצון האמיתי העמוק שלי שהוא החיבור שלי לייעוד שלי, קיבלתי פרספקטיבה שמאפשרת לי לדייק את עצמי מחדש, או לרכוש מיומנויות נדרשת כדי להשיגו.

חודש אלול מספק לנו מסגרת לעשות בדק בית פנימי כדי לבחון עד כמה התקרבתי או התרחקתי ממנו, האם החטאתי את מטרת הרצון, ואז יש לי אפשרות לשוב (מלשון "תשובה") ו"לכייל" את עצמי מחדש לרצון העמוק שבי.

על פי המסורת ימי אלול הם הימים ש"המלך" נמצא בשדה, כורה אוזן לרצונות שלנו כדי לעזור לנו להגשימם.

לכאורה נראה שלזהות את הרצון שלנו זה דבר קל-אבל מסתבר שזה בכלל לא פשוט.

הרצון העמוק שלנו מכוסה בהרבה שכבות של "צריכים", בהתלהבות רגעית ומתעתעת שמתחפשת לרצון העמוק, בהרבה פחדים וחששות (איך אצליח ל..? ומה יהיה אם..? ואם לא..? ), ובקלות רבה אנחנו מאבדים את ה"מצפן" ותועים בדרך.

לכן בתקופה זו רבים מאיתנו משקיעים זמן ותשומת לב בהכנה לקראת השנה החדשה.

יש מי שיוצרים לוחות-חזון ,יש מי שמתבוננים בעשייה שלהם בשנה החולפת ואולי אפילו כותבים לעצמם:

במה הצלחתי, מה השתבש? מה היה החלק שלי בהצלחה או באי-ההצלחה של הדברים שניסיתי לקדם? מה אני יכולה לעשות כדי לתקן זאת? ומה עבד נכון ויכול להישאר וכמובן מה קורה במישור מערכות היחסים שלי, האם אני מרוצה מהמצב, יש מה לשפר?

 

הימים שנותרו מחודש אלול הם זמן מתאים להתקרב לרצון העמוק שלנו, לראות בעיני רוחנו את החזון שלנו שלנה הקרובה, לקבל החלטות, לסגור פינות, לשאת תפילה לשנה החדשה,

וכמו שאומרת שרה-יהודית שניידר- כאילו לבוא לשנה החדשה עם "הצעה" ביד

ולומר: אלוהים/הבורא/ היקום/ רוח העולם/הוויה/ השנה החדשה -תבחרו לכם את המינוח שאתם מרגישים אתו בנוח-

ממש שווה לך להשקיע בי השנה, כי זה מה שאני הולכת לעשות  (:

אז מה ההצעה שלך?

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *