בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

שלב השיתוף הוא החלק השלישי והאחרון של מפגש פסיכודרמה, לאחר שלבי החימום והפעולה (אקשן).

הוא מתרחש כאשר שלב הפעולה הפסיכודרמטי מסתיים ואחרי שהפרוטגוניסט אמר את "המשפט האחרון שלו לעת עתה" בסצנה האחרונה שלו בדרמה.

המנחה מזמינה שיתוף מכל שאר חברי הקבוצה על מנת להעניק תמיכה לפרוטגוניסט. השיתוף נעשה בכך שכל חבר בקבוצה משתף עם הפרוטגוניסט משהו מהסיפור האישי שלו שהתעורר   כתוצאה מהצפייה (או ההשתתפות הפעילה) בדרמה של הפרוטגוניסט.

השיתוף משמש כדרך להכליל את הגיבור בחזרה לתוך הקבוצה לאחר שהוא חשף בפני הקבוצה את הפגיעות שלו. כל שאר חברי הקבוצה מוזמנים כעת לחלוק את הפגיעות שלהם כדי שהגיבור לא ירגיש לבד ושונה בחשיפה שלו.

שיתוף יכול לשמש גם כדרך לחמם את חברי הקבוצה האחרים, על ידי חיבור לסיפורים האישיים שהדהדו והתעוררו בם במיוחד בקבוצת אימון שבה מוצע מפגש פסיכודרמה נוסף לאחר מכן.

השיתוף גם עוזר למשתתפים שהיו בתפקיד אגו-מסייע בדרמה, להשתחרר מהתפקיד שהם לקחו בדרמה, הם מוזמנים לחלוק תחילה מהתפקיד ולאחר מכן מחוץ לתפקיד.

שיתוף הוא גם השלב שבו הקבוצה יכולה לעבור ממעורבות רגשית למעורבות רציונלית, זהו שלב שעוזר להחזיר את הקבוצה "לראש" מהשלב הרגשי.

המשימה של המנחה היא לוודא שכל החברים בקבוצה משתפים מהסיפורים שלהם, טווים יחד יצירה של סיפורים המהדהדים את הגיבור, עוזרים לו לחזור לקבוצה דרך רשת ההקשרים מבלי להציע הסברים אנליטיים, הצעות והערות אחרות.

המנחה גם אחראית גם לשמור ולהגן על הפרוטגוניסט אם חבר קבוצה אחר מתחמם יתר על המידה בשלב השיתוף. על המנחה להיות ממוקדת בהשפעת השיתוף על הפרוטגוניסט. אם עולה ביקורת דרך השיתוף או אם חבר בקבוצה מרגיש כעס על הפרוטגוניסט המנחה צריכה לעזור לו לזהות מהי "רוח הרפאים" שמנהלת אותו. במקרה שחבר קבוצה מתחמם יתר על המידה בזמן השיתוף המנחה תבקש ממנו לבחור לקבל תמיכה מחבר קבוצה אחר כדי שהפרוטגוניסט יקבל את מלוא התמיכה לה הוא זקוק מהמנחה ללא הפרעה והיא תוכל להישאר לצידו.

המנחה צריכה להיות ערה לחברי הקבוצה שלא שיתפו ולעשות צ'ק-אין איתם.

היא גם אמורה לבחון אם יש דפוס בקבוצה של מי משתף ראשון ומי משתף אחרון, ואם היא אכן מזהה דפוס כזה, זה יהיה מידע בעל ערך לקבוצה ולחברי הקבוצה. (האם אני תמיד הראשון לחלוק כי אני רוצה שזה "יגמר"? האם זה דפוס שאני מזהה בי? או להפך: האם אני האחרון לחלוק כי אני נמנע משיתוף ומקווה שלא יישאר זמן? על מה אני מנסה להגן?)

המנחה תהיה האחרונה לחלוק את ניסיונה האישי, ובכך השיתוף הושלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *