בלוג

שתפו

תמר פלג

כתיבה- כשהייתי קטנה אהבתי מאד ספרים והחלטתי שכשאהיה גדולה אהיה סופרת. עד היום אני שומרת את מחברת הסיפורים הראשונה שלי שפתחתי בכתה ב'… מאז זרמו מים רבים בנהר החיים הפתלתל שלי, וכיום, מלבד הכתיבה הקבועה ב"יומן הבקר" שלי,  אני כותבת בקביעות בנושאים הקשורים לפרשות השבוע ממבט פסיכו-רוחני, ובנושאים הקשורים למערכות יחסים ומעלה לפייסבוק, לבלוג, לאסופות סיפורים דיגיטליות ולאחרונה מקדמת כתיבת ספר,החלום קורם עור וגידים..

נשארים מעודכנים

שווה קריאה

את יומן ה כתיבה הראשון שלי קיבלתי מאבא שלי בגיל 7 ועד היום אני שומרת אותו, עם כריכת העץ שלו והכתב הילדותי המעוגל שלי כילדה.

תמיד אהבתי לכתוב. בהתחלה ליומן אישי, רק לעצמי, זה עזר לי לרוקן דברים מהלב ולארגן את המחשבות שלי, ואחר כך גם באופן יותר מקצועי.

יש כמה סוגי כתיבה ויש הבדלים בין כתיבה שהיא לגמרי חופשית לבין כתיבה אינטואיטיבית למשל, שהיא כתיבה שבה כותבים מבלי להניח את העט במשך 5 דקות רצופות על נושא מסוים ונותנים למילים פשוט לזרום באופן אסוציאטיבי, לבין כתיבה רפלקטיבית שהיא כתיבה ארוכה יותר שמודרכת ע"י משפט גירוי שמוצג ע"י המנחה.

כתיבה רפלקטיבית היא אחד הכלים האהובים עלי וכמה שהוא פשוט, בעזרתו אני מצליחה להתחבר למקומות במעמקי נפשי מבלי לברוח, לגלות דברים על עצמי שהסתתרו מעיני שהתבוננות בהם ממקום חדש ויצירתי עוזרת לי לעלות לקומה הבאה במודעות שלי. אני בטוחה שגם את, כמו רוב האנשים, לא ממש אוהבת להתבונן במקומות הללו כי רובנו אוהבים להביט במראה מייפה.

אבל איך נגדל, נצמח ונרחיב את המודעות שלנו נשתחרר משעבוד לדפוסי האוטומט?

מאז שנעזרתי בו, הצלחתי לשחרר מחשבות שהרעישו לי בראש, להתחבר ליצירתיות שלי, לארגן את סדר היום שלי ולשתף עם העולם את מה שיש לי להציע.

גם אנשים שאני מנחה מדווחים על טרנספורמציה בחיים שלהם בזכות עבודה שהם עושים עם הכלי הפשוט הזה.

כתיבה רפלקטיבית היא כתיבה שמעוררת בכותב שיקופים למצבי חיים אישיים, מניעה בתוכו מקומות שהיו קפואים או ש"נשכחו", מעלה אותם למודעות בדרך יצירתית ומוגנת. לרוב באמצעות הנחיה של המנחה, שנעזרת ביצירות ספרות (שיר, סיפור,) ובשאלות מכוונות.

לסיפורים יש ותמיד היה כוח לעורר בנו תהליכים של טרנספורמציה. ההזדהות עם מצבים של הגיבור מעוררת אותנו להתבונן פנימה בתהליכים שאנחנו עוברים וע"י כך מזכה אותנו בתובנות בדרך עקיפה ומוגנת. לסיפור יש יכולת לחבר אותנו לעומק העומקים שלנו, להאיר על תהליכים שמתקיימים בנו ובזכות המרחק שקיים בין "אני" הקורא לסיטואציה שבסיפור אנחנו מרגישים מוגנים.

אבל זהו תהליך חמקמק שעלול להתמסמס אם לא מתעכבים עליו ו"תופסים אותו בזנב", ואחת הדרכים הפשוטות לעשות זאת  דרך כתיבה.

הכתיבה רפלקטיבית מעצימה  ומחזקת את התהליך שהתחיל במפגש עם הסיפור, מאפשרת לארגן את התכנים האישיים שעלו על הנייר ולהתבונן בהם מפרספקטיבה, ומה שקורה לכותב הוא שהכתיבה מצליחה להניע מקומות שהיו סגורים בתוכו ומתחיל תהליך של ריפוי ושל הרחבת המודעות. התוצאה היא התבוננות מעמיקה לתוך עצמך שמאיצה תהליכי ריפוי וצמיחה אישיים, מגלה רבדים בתוכך שהיו נסתרים מעינייך בדרך מוגנת, עוקפת הגנות ויצירתית.

בסדנת הכתיבה הרפלקטיבית לקראת שבועות, נחמם את שריר הכתיבה שלנו בכלים מעולם הפסיכודרמה, אני אנחה אותך לכתוב על נושאים אישיים בהשראת נושאים אוניברסליים מתוך הסיפור של מגילת רות, וכבר במפגש הראשון תדעי להשתמש בכלי ולהפיק ממנו תועלת אישית שתצמיח את המודעות שלך קדימה.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *