הספר "לגשת אל הערפל-מסע כתיבה מרפא מסיפורי בראשית אל הסיפור האישי"

סדנה תהליכית בהנחיית תמר פלג MA,CP

לקדם תקשורת בין ותוך אישית ולהביא ריפוי למערכות יחסים
להתמיר אמונות שורש מעכבות שעברו בשרשרת הדורות ולחוות עוצמה, התרחבות והקלה.
באמצעות עבודה פסיכודרמטית עם סיפורי המקור.

ההשתתפות בסדנה תאפשר לך

"תמר יקרה תודה על המתנה הנדירה שלך. הסיפור שבחרת הזמין אותנו לצלול למעמקים של עצמנו..להתנסות ולחוות וגם ללמוד ולהגות. היה כיף ועמוק ורב מימדי. תודה מקרב לב!"
ד"ר מריאנה רוח-המדבר
ראש החוג למיסטיקה ורוחניות במכללה האקדמית צפת

קורס תהליכי בן שני מחזורים שמחבר לשורשים, מאפשר חיבור בין סיפורי המיתוס הבראשיתיים שלנו לעולם הרוח והנפש, ומקדם ריפוי וצמיחה לקומה הבאה במודעות שלך.

המפגשים יהיו מורכבים מפסיכודרמה של הסיפור המקראי (Bibliodrama) המשתתפים יוזמנו להיכנס לתפקיד הדמויות, להשאיל להם את קולם ולמלא את הפערים בסיפור בתוכן הלקוח מדמיונם, הבנתם הפסיכולוגית ונסיון חייהם, מכתיבה אינטואיטיבית בעקבות התימות שהתעוררו ומיציאה למשחק פסיכודרמטי אישי. קטעי-לימוד דידקטיים קצרים ישובצו במהלך השיעורים

כל המפגשים יערכו במרחב הזום ומיועדים לקבוצה אינטימית.

מחזור א: מאחורי הקלעים של סיפורי ראשית האנושות

  1. היכרות+מתי אני פתוחה לשמוע את הקול המפתה?-אדם וחוה והנחש-סיפור של פיתוי
  2. קינאה ויחסי אחים זה רק קצה הקרחון-קין והבל-הדרמה והארכיטיפ
  3. מציאות של סגר משפחתי בתיבה-למי היה נוח בתיבת נוח?
  4. האטום -החברתי של יצחק-תמונה קבוצתית עם ילד
  5. פנטזיות מול מציאות- רבקה ויצחק-סיפור אהבה
  6. איך אומרים "לא" לאמא?- "האני הכוזב" של יעקב
  7. האם אני ראוייה? מה קובע את הערך העצמי שלי?-לאה נישאת ליעקב בחושך
  8. התמודדות עם דמות הצל-יעקב חוזר הביתה: השד יוצא מן הבקבוק
  9. מפגש סיכום סיום ופרידה.

מנחי קבוצות – יקבלו כלים יחודיים לעבודה קבוצתית ולחימום. 
* למנחה יש זכות לשנות את סדר המפגשים או הנושאים לפי הצורך.

מחזור ב: מן הבור אל האור בסאגה של יוסף

  1. כתונת הפסים של הבן הנבחר בסיפור ובמציאות חיינו (בראשית ל"ז 1-5)
  2. תכוון לירח-מקסימום "תיפול" לכוכבים. ומה מכבה לך את החלום? (שם 5-11)
  3. איזו מן אמא שולחת ילדה קטנה ליער שיש בו זאבים? ואיזה מן אבא…(12-17שם)
  4. האיש בשדה – מה היה קורה אילו… (שם, 18-24)
  5. מחיר שמירת הסוד וההסתרה -מי יספר לאבא?. (שם 29-31)
  6. אשמת המנצח- למה "איטי" לא מצלצל הביתה?
  7. להיות רואה ולא נראה. מסע של נקמה.(בראשית מ"ב)
  8. לוותר על "להיות צודק" – הדרמה של יהודה
  9. מי סולח ומי נסלח- "שולם שולם לעולם"?
  10. מפגש סיום ופרידה

המפגשים בני שעתיים וחצי כל מפגש

ההרשמה לכל מחזור בנפרד

בסדנה ניתנה לי הזדמנות להתחבר אל הדמויות בסיפור באופן מחודש, אחר ושונה. הפוקוס היה על הדמות ועל הקונפליקט שלה, אך הזרקור היה פנימי, על מה שעובר עלי. תוך כדי מפגש דיברתי עם ואת הדמות, ודרכה את עצמי ואלי. בתהליך התבררו החששות, השאלות, הפחדים,שמלווים אותי בתקופה זו, קיבלתי בהירות וחשתי שיחרור והקלה. אני רוצה עוד.
תמי ששון
מורה למקרא

שאלות נפוצות

 זה יכול לעזור להכיר את הסיפור לפני הסדנה אך אינו הכרחי

כישרון במשחק ממש אינו נחוץ כדי להיכנס לתפקיד במהלך הסדנה.

יש חשיבות רבה להחזקת המיכל המקודש לעבודה, ולשמש כעד לעבודתם של אנשים שבוחרים להשתתף באופן אקטיבי. כל מי שנותן-עדות לעבודה של אחרים יוצא נשכר בעצמו.

כן! מהנסיון של השנה החולפת זה עובד בזום! אבל אם את סקפטית תוכלי להתחייב על שני המפגשים הראשונים ולהתנסות לפני שאת מתחייבת לכל הסידרה. דברי איתי על כך. 058-6428688

בהתאמה למצב, הקורס מוצעת כרגע בפורמט און-ליין (זום)

ההשתתפות בקורס כרוכה בפגישה-אישית מקדימה בזום עם המנחה.

שומעת את הקריאה?

השאירי פרטים ואחזור אלייך בהקדם

 

ההשתתפות בסדנה מובטחת לאחר ראיון אישי ואישור המנחה.